torstai 29. tammikuuta 2015

Etäpäivä. 

Pojat kipeänä, ja koska olen ensisijaisesti äiti, jäi opiskelijan rooli tänään toiselle sijalle. Ne ATK-tunnit jäivät sitten väliin, just ne joihin mielestäni mun pitäisi aivan erityisesti osallistua. Tarvitsisin jonkinlaista vahvistusta ja rutiinia tietokoneella tehtävissä asiakirjoissa. Että osaisin ilman isompia miettimisiä tallentaa ne oikeassa muodossa oikeisiin paikkoihin. Ehkä se rutiini aikanaan syntyy. 

Illalla kävin tyttäreni vanhempainillassa. Oli virkistävää nähdä muita vanhempia ja opettajaa pitkästä aikaa. Vanhempainiltoja ei ole kovin usein ja nyt kevätlukukaudella ei ole mitään myyjäisiä tai muuta tapahtumaa, jonka vuoksi kokoontuisimme tekemään yhdessä jotakin. Syksy sen sijaan oli tosi aktiivista aikaa. 

Melko erilainen oppimisympäristö tuo Steiner -koulu, kun vertaa tähän minun nykyiseen oppilaitokseen.  Molemmissa omat hyvät puolensa ja viihdyn kyllä kummassakin koulussa. Steiner -koulu tietenkin on minulle tuttu jo lapsuudesta, mutta jollakin oudolla tavalla Diakoniaopisto tuntuu myös hyvin tutulta ja kotoisalta. Etenkin vanha puoli, jossa suurimmaksi osaksi olemme olleet nyt alkuviikkoina. 

Kun ensimmäisen viikon infotilaisuuksissa puhuttiin mm. rästitunneista Funtsissa, ajattelin, että onko oikeasti mahdollista että jäisi paljonkin tehtäviä tai tenttejä tekemättä, niin että niitä joutuisi sitten paremmalla ajalla tekemään tai mahdollisesti uusimaan...nyt kun olen käsittänyt työmäärän, todennut ettei yhden käden sormet riitä ryhmätehtävien laskemiseen (ja olen autuaasti unohtanut kuka missäkin ryhmässä kanssani on) ja olen joutunut olemaan muutaman tunnin/päivän pois luennoilta, alan vähitellen käsittää, että pian olen itsekin noilla rästitunneilla ahertamassa ja uusimassa tenttejä. 

Vielä ei edes ole alkaneet mm. matematiikan tai kemian jaksot...silloin sitä vasta tukiopetuksissa ja rästipuuhissa ollaankin! :D 

No, on se hyvä että sitä näinkin vanhana vielä joutuu haastamaan itsensä ja oppimaan ihan uutta, ehkä musta joskus vielä tulee ihan oikeasti aikuinen. Vaikken ole varma haluanko ihan aikuisten oikeasti aikuinen ollakaan. ;)




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti